zoeken naar:

Over DTA

De Dutch Torrefaction Association bestaat uit een groep innovatieve ondernemers die graag een concrete en effectieve bijdrage willen leveren aan een schoner klimaat. Wij vertrekken vanuit de gedachte dat duurzaamheid en efficiency in technologie en productie van wezenlijk belang zijn voor het welzijn van de wereld van morgen. Vanuit dat gedachtegoed is produceren via torrefactie ontstaan. Samen willen wij deze technologie doorontwikkelen tot een Nederlands speerpunt en daarmee deze kennis en werkgelegenheid in Nederland behouden. In onze optiek is torrefactie de techniek van morgen waarin wij geloven en die wij nu willen inzetten. Een techniek die steun vanuit een breed maatschappelijk en politiek draagvlak verdient. Binnen het speelveld van overheid, politiek, bestuurders en private producenten werken wij gezamenlijk aan een stevige, landelijk positionering van torrefactie. Daarom pakken wij gezamenlijk onderzoeksvragen op en geven wij voorlichting over deze nieuwe technologie als oplossing voor een schonere, duurzame energieproductie.

biolake

Producenten

Bent u zelf biokoolproducent? Hier vindt u alle informatie over de stichting DTA en haar doelstellingen. Meer informatie

Afnemers